Citești...

Modă + film. Bucharest Fashion Film Festival la pr...

Modă + film. Bucharest Fashion Film Festival la prima ediție

Primul festival de la noi dedicat intersecției dintre film și modă își deschide porțile, între 12-14 mai, la București (Cinemateca Eforie și The Institute).

Acest concept nou pe piața de film românească face punte, așa cum se poate lesne înțelege, între film și modă. Capodopere incontestabile ale cinematografiei mondiale ne stau drept mărturie și ne îmbie la revederi; eventual să le putem citi și în această cheie de fashion films. Unul dintre ele se poate vedea în cadrul festivalului – The Bitter Tears of Petra von Kant al lui Reiner Werner Fassbinder. Iar în afara secțiunilor și programelor paralele (care mai de care mai ofertante), am ales trei scurtmetraje (în total vor fi proiectate 50, în cadrul a două proiecții) – altminteri, și ea o secțiune care combină, într-un mod îndrăzneț și eclectic, întîlnirea între veșminte frumoase și cinema.

Three Woman Arrive

Un film dark și seducător, cu serioase aplecări spre cinemaul horror, despre trei manechine misterioase care se mută într-o locuință din suburbiile Sidney-ului. Planurile-detaliu și stop-cadrele sînt la ele acasă, într-o povestioară în care cele trei fete stîrnesc curiozitatea și invidia vecinilor de toate sexele și vîrstele. Cînd nu-și ațîță vecinii, pozează cu fața la aparat ca într-un catalog Vogue și prilejuiesc două momente muzicale bizar-amuzante. E un scurtmetraj care reprezintă perfect acest concept și, eventual, ceva ce-ar fi făcut N.W. Refn dacă ar fi restrîns în minute mult mai puține The Neon Demon. Ceea ce cred c-ar fi fost mai bine pentru toată lumea!

Becco di Rame – Film in six tableaux

Scurtmetrajul se bazează pe actul eroic al unei gîște care și-a pierdut partea de sus a ciocului, în urma unei aprige lupte cu o vulpe, pentru a-și salva alți prieteni înaripați din colții vicleanului animal. Nu rîdeți încă, căci gîsca asta a devenit un simbol și a inspirat cărți, performance-uri teatrale și a stat la baza dezvoltării imaginației multor copii. În afară de aceste fapte verificate, istoria gîștei e înțeleasă de acest film sub forma unui regal vizual, în care un tînăr reproduce filozofic, în cîteva minute non-narative, o paletă largă de stări emoționale, într-o adaptare suprarealistă, unde gîsca e înlocuită de un umanoid. Absolut sublim acest film, care are deja la activ o salbă consistentă de premii la alte asemenea festivaluri de film din Europa.

iii

De obicei, filmele (fie ele scurte sau lungi) cu bătrîni singuri nu-ți conferă un sentiment tocmai plăcut. Nu e și cazul acestuia, unde o doamnă aflată la vîrsta a treia, sofisticată și amuzantă (e drept, ajutată și de oarece efecte speciale), face subiectul unei interpretări actoricești remarcabile, în care dedublarea ei are loc într-un context reconfortant – și nu mă refer, aici, doar la paleta coloristică vie și la set up-ul suprarealist-impresionant, ci și la o bună prietenie între filmul de artă experimental și filmul de modă.

Filmele din cadrul Bucharest Fashion Film Festival vor fi proiectate la cinema Eforie (strada Eforiei, 2), iar discuțiile vor avea loc la Institute The Café (str. Stirbei Voda 104-106). Mai multe detalii, aici.


Critic de film și un iremediabil cat lover. A scris pentru Moftul Român, Liternet.ro, Film Sense, Observator Cultural, Revista Cultura și altele. A fost selecționer al programului lunar „Sâmbăta Groazei” din cadrul programului Cinematecii Române. În prezent, scrie la Horrorum.ro și Cinemap.ro. De asemenea, e „doctor” în Horror.

asemenea

Your email address will not be published. Required fields are marked *