Chestionart: Dorel Naste

Creative director și owner la Mindscape Studio. A absolvit Universitatea de Arte din București și a participat cu proiecte de artă și instalație video la câteva festivaluri naționale și internaționale de new media. În 2007 a înființat Mindscape Studio, iar de atunci proiectele au început să se axeze mai mult pe zona de multimedia. Vor fi prezenți, de asemenea, și la noua ediție iMapp Bucharest, care se întâmplă pe 24 septembrie.

Momentul în care ai spus: „Asta vreau să facˮ.
În 2004 am început un proiect personal de live visuals și VJ-ing pentru concerte, party-uri și evenimente, sub numele de TVCrash. Cu siguranță că atât formarea mea artistică, cât și noile modalități de exprimare vizuală m-au împins spre această abordare. Mi-a plăcut și faptul că în această zonă mă puteam manifesta mai liber și în mod direct decât în tot ce experimentasem până atunci în materie de procesare computerizată a imaginii. Ulterior, am vrut să dezvolt acest proiect la o scară mai largă, începând colaborări cu diferite branduri, agenții de publicitate, organizatori de evenimente și, astfel, în 2007, a luat naștere Mindscape Studio.

Plăceri vinovate.
Cafeaua, în cantități mari. (Râde)

Ultima dată când ai făcut ceva pentru prima dată.
De curând, am fost la nunta unui prieten într-o zonă foarte retrasă și am stat două zile fără semnal GSM. Pare ceva banal și firesc, dar e destul de complicat într-o perioadă în care ne verificăm telefonul mai des decât orice alt lucru.

În ce măsură arta e industrie.
Depinde cum interpretezi arta. Proiectele noastre sunt la intersecția artei cu tehnologia. Suntem interesați, în aceeași măsură, de povestea din spatele lucrării, cât și de execuția și implementarea tehnică. Lucrăm atât proiecte pentru festivaluri de artă și muzică, cât și proiecte pentru branduri sau evenimente mondene. În aceeași măsură, cred că granițele dintre artă, design și tehnologie s-au estompat, dacă nu chiar s-au intersectat atât de mult încât nu le mai poți distinge.

Locul preferat din casă.
Dormitorul.

Artiști favoriți. Primii trei.
Memo Akten, United Visual Artists, Ryoji Ikeda.

Cea mai bună decizie pe care ai luat-o.
Când am hotărât, prin 2008, să renunț total la proiectele part-time pe care le mai aveam cu alte studiouri și agenții și să mă concentrez doar pe proiectele personale. Cu un an înainte, înființasem studioul actual, care pornise cu un statement clar, și anume acela de a încerca să nu lucreze doar pe proiecte impuse, ci să propună clienților diverse forme și modalități de exprimare vizuală actuală.

Unde cauți lucruri noi.
În tot ce ne înconjoară sau ne imaginăm – natură, vis, un hyperlink…

Dependențe.
Din nou, cafeaua. (Râde)

Super-eroul care te reprezintă.
Batman, clar! Nu încape loc de discuție sau, cel puțin, asta îmi imaginez atunci când îmi pun capul pe pernă. Și, pe lângă asta, mai avea și semnalul pe cer, multi-media, ce să mai… (Râde)

Lucruri vechi care încă îți atrag atenția.
Am fost fascinat încă din liceu de pictura murală și artele decorative. De altfel, am și terminat această secție la Liceul de Artă din Târgu-Mureș și, ulterior, la Universitatea de Arte din București. Când vizitez un oraș nou, fie el din România sau din străinătate, îmi place să văd străzile, locurile mai puțin turistice, un graffiti într-un colț de stradă, un număr de casă colorat sau heraldică de pe capacele de canal. Nu știu dacă am mai intrat în ultimii ani în vreun muzeu.

Lucruri noi care te preocupă.
Lucrurile noi care mă preocupă sunt chiar lucrurile noi care apar în acest domeniu. Și cum tehnologia și tool-urile se dezvoltă foarte repede, nu pot să spun decât că e o perioadă fascinantă și numai bună pentru noi experimente și experiențe.


Filmele turceşti, oraşul după furtună şi shoturile la juma’ de preţ. A mai scris pentru Playboy, GQ, FHM, SUB25, Dilema Veche, Sunete, Caţavencii şi altele.

asemenea

Your email address will not be published. Required fields are marked *